Wednesday, January 26, 2011

CAMNE NAK SENYUM SECARA NORMAL

Berikut tips yang dapat Anda gunakan untuk latihan senyum yang dilengkapi dengan ilustrasi gambar untuk mempermudah dalam pemahaman.
Tips 1:
Buka mulut agak sedikit melebari lubang hidung.
Tips 1 melatih senyum
Tips 2:
Ketika bibir atas sudah terasa relaks, kerutkan hidung Anda.
Tips 1 melatih senyum
Tips 3:
Secara perlahan-lahan naikkan bibir atas setinggi-tingginya, lalu tahan sampai minimal 10 detik.
Tips 1 melatih senyum
Tips 4:
Fokuskan pada bibir atas, lalu turunkan perlahan dengan santai.
Tips 1 melatih senyum
Tips 5:
Buka mulut sedikit melebar, lalu letakkan jari telunjuk dan jari tengah persis dibawah mata pada tulang pipi, kemudian tekan secara lemah lebut menurut selera Anda.
Tips 1 melatih senyum
Tips 6:
Monyongkan bibir atas pelan-pelan sampai naik keatas, lalu tahan sampai minimal 10 detik.
Tips 1 melatih senyum
Tips 7:
Monyongkan bibir atas setinggi-tinggi mungkin, lalu tahan pada posisi seperti ini selama minimal 10 detik.
Tips 1 melatih senyum
Tips 8:
Secara perlahan-lahan kembalikan ke posisi semula (seperti pada posisi yang dijelaskan pada tips 5). Kemudian angkat jari Anda dan relaks.
Tips 1 melatih senyum

Mudah-mudahan bermanfaat untuk melatih senyum Anda yang menawan indah dan menarik. 

“senyum itu ibadah”

KERNA SAYANG

Jangan tinggalkan orang yang kita SAYANG untuk orang yang kita SUKA,
kerana orang yang kita SUKA akan tinggalkan kita untuk orang yang mereka SAYANG..
Jangan cuba dapatkan apa yang kita SAYANG,
tapi SAYANGlah dengan apa yang kita ada sebelum kita kehilangan apa yang kita SAYANG,
kerana orang yang SAYANGkan kita mungkin orang yang sebenarnya kita SAYANG..
Lebih baik bersama dengan orang yang SAYANGkan kita daripada orang yang kita SAYANG,
kerana orang yang kita SAYANG mungkin hanya SUKAkan kita tanpa rasa SAYANG.

Tuesday, January 25, 2011

CARA2 MENJADIKAN ROOMATE SEWEL

20 cara untuk jadikan roomate anda gila

1. Setiap hari Jumaat, pack segala barang anda dan bagitau kat roommate anda nak balik kampung. Selepas sejam, balik ke bilik & terangkan bhw takde org kat rumah. Unpack segala brg anda & pegi tidor.

2. Setiap kali roommate anda balik, jerit sekuat hati” horee…kau dah balik”. Lepas tu menari dlm 5 minit. Lepas tu, tenung jam lama2 dan tanya dia “Sepatutnya kau dah blah dah skrg”

3. Buat2 terjaga pd tengah malam, jerit kuat2 ” Tolong, kat mana aku berada ni?” dan lari keliling bilik tu. Kalau bilik kecil, cukuplah sekadar melompat 2-3 kali. Kemudian, sambung tidor. Esoknya, kalo dia tanya, pura2 tak tahu apa yg dia cakap.

4. Ambil marker, buat bulatan kecil kat lengan anda. Besarkan bulatan tu setiap hari sambil berkata “Dah merebak… dah merebak!”

5. Beli pepokok bonsai. Bercakap & tidor dengan pokok tu setiap hari. Selepas seminggu, bertengkar dgn pokok tu dan cakap “Aku tak boleh hidup sebilik dengan kau lagi” sambil keluar & menghempaskan pintu bilik dgn kuat…Buang pokok tu tapi biarkan pasu kat situ.

6. Beli pisau banyak-banyak. Tajamkan setiap malam sambil merenung roommate anda sambil berkata “Tak lama lagi…tak lama lagi…”

7. Duduk didepan papan chess dua-tiga jam tanpa buat apa2 atau cakap apa2. Lepas tu bangun secara tiba2 sambil berkata, “Siot betul, kalah lagi”

8. Setiap kali roommate balik, tutup lampu dan tidor. lepas dia keluar, bangun dan menjerit dgn kuat “Horee…!”. bukak lampu semula.

9. Pakai topi kertas. Bila dia balik, cakap “Selamat Datang ke McDonald. Boleh saya ambil pesanan anda…” Lepas tu buat muka bodoh, sambil berkata “Eh, kau rupanya…”

10. Kata kat roommate “Ada pesanan penting untuk kau”. Lepas tu buat2 pengsan. Lepas 2-3 jam, bangun dan cakap yagn anda dah lupa pesanan tu. Kemudian, cakap “Eh…aku dah ingat”. Lepas tu pengsan balik.

11. Bila roommate anda balik, berpura2 tengah telefon. Caci maki dan menjerit dengan kuat kat telefon tu. Lepas tu letak telefon dan cakap kat roommate bhw yg telefon tadi adalah mak dia. Cakap mak dia akan telefon balik.

12. Kalau roommate suka gosok gigi kat sinki, perhatikan sampai habis. Lepas dia habis, cakap dengan dia bhw anda kena ajar dia cara mengosok gigi dengan betul.

13. Edarkan risalah ke kawasan kedai/rumah kedai berdekatan rumah/kampus. Dalam risalah tu, nyatakan bahawa roommate anda hilang. Letak sekali gambar dia dlm risalah tu. Tawarkan hadiah kepada sesiapa yg menjumpai roommate anda.

14. Bila roommate anda tutup lampu pd sebelah malam, nyanyi lagu opera sekuat hati. Bila dia buka balik lampu, buat2 muka bodoh dan confused.

15. Duduk & renung roommate dlm 2-3 jam. Kalau boleh, bawa member2 sekali sambil makan kacang & popcorn. Buat macam tengah tengok wayang.

16. Masa roommate tiada, ambil deodoran dan sapukan pada seluruh dinding bilik. Bila dia balik, puji bahawa bilik berbau wangi. Lakukan selalu sampai deodoran tu habis.

17. Kalau roommate ada binatang peliharaan, spt kucing, offer utk beri makan kpd binatang tsbt. Cepat2 keluarkan botol gam atau minyak rambut sebelum dia beri persetujuan kpd kau.

18. Pegang & gosok-gosok rambut roommate anda sambil berkata “Rambut kau hitam, lurus dan berkilat la…Macam teknik rebonding…”. Sekali-sekala buat masa dia tengah tidur.

19. Mase roommate tido, bungkus dia macam kafan mayat (siap ikat), pastu panggil member dlm 10 bace yasin ramai2. bile rumet jage pakat2 buat x nmpk ape2.

20. Sebelum roommate balik dari kelas, bungkus diri sendiri macam kafan (siap ikat jugak) pastu baring senyap-senyap atas katil dia. Mesti dia terkujat sampai pengsan bila masuk bilik tengok2 ada mayat.

TIPS SEHAT

Tip Berhenti Merokok 12 M :

1. Melengah-lengahkan
  • Tunggu 5 minit atau katakan nanti sebentar.
2. Menarik nafas panjang
  • Tarikh nafas 3 kali secara perlahan-lahan.
3. Minum air
  • Terutama air masak. Elakkan minuman berkafein.
4. Menyibukkan diri
  • Buat sesuatu bagi mengalih fikiran dan untuk melupakan rokok.
5. Menjauhkan diri
  • Jauhkan diri daripada orang yang merokok.
6. Mengelakkan diri
  • Daripada suasana atau situasi yang mendorong kepada merokok.
7. Mengunyah sesuatu
  • Seperti gula-gula getah dan memakan buah-buahan. Elakkan sesuatu yang manis.
8. Membasuh tangan selalu

9. Mandi dengan kerap

10. Meregangkan otot
  • Lakukan senaman regangan apabila rasa mengantuk.
11. Meditasi

12. Memohon doa

Berdoa agar dikuatkan azam dan tingkatkan usaha untuk berhenti merokok.

Monday, January 24, 2011

12th..26 Jan 2011


30 Perkara Perempuan Tak Sempat Bagitau Lelaki..

Dahsyat sungguh pompuan ni...banyak perkara yang mana perempuan lebih suka difahami secara tersirat. ye ke tak sempat bagitau?silakan baca.  
1. Bila sorang wanita mengatakan dia sedang bersedih,tetapi dia tidak menitiskan airmata,itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya. 
2. Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu menyakiti hatinya, lebih baik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf. 
3. Wanita sukar nak cari benda yang dia benci tentang orang yang paling dia sayang (sebab itu ramai wanita yang patah hati bila hubungan itu putus di tengah jalan). 
4. Sekiranya sorang wanita jatuh cinta dengan sorang lelaki, lelaki itu akan sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki lain. 
5. Bila lelaki yang dia suka dan cinta merenung tajam ke dalam matanya, dia akan cair seperti coklat!! 
6. Wanita memang sukakan pujian tetapi selalu tidak tau macam mana nak menerima pujian. 
7. Jika kamu tidak suka dengan gadis yang sukakan kamu separuh mati,tolak cintanya dengan lembut,jangan berkasar sebab ada satu semangat dalam diri wanita yang kamu tak akan tahu bila dia dah buat keputusan,dia akan lakukan apa saja
8. Sekiranya sorang gadis mula menjauhkan diri darimu selepas kamu tolak cintanya,biarkan dia untuk seketika.Sekiranya kamu masih ingin menganggap dia sorang kawan,cubalah tegur dia perlahan-lahan. 
9. Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa.Muzik,puisi,lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka. 
10. Jangan sesekali beritahu perempuan yang mereka ni lansung tak berguna. 
11. Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita. 
12. Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan respon positif,misalnya menghubunginya melalui telefon,si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat,tetapi sebaik saja ganggang diletakkan,dia akan menjerit kesukaan dan tak sampai sepuluh minit,semua rakan-rakannya akan tahu berita tersebut. 
13. Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi wanita.Jadi jangan senyum sebarangan. 
14. Jika kamu menyukai sorang wanita,cubalah mulakan dengan persahabatan.Kemudian biarkan dia mengenalimu dengan lebih mendalam. 
15. Jika sorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak keluar,tinggalkan dia sebab dia memang tak berminat denganmu. 
16. Tetapi jika dalam masa yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu,teruskan usahamu untuk memikatnya. 
17. Jangan sesekali mengagak apa yang dirasakannya.Tanya dia sendiri!! 
18. Selepas sorang gadis jatuh cinta,dia akan sering tertanya-tanya kenapalah aku tak jumpa lelaki ini lebih awal.  
19. Kalau kamu masih tercari-cari cara yang paling romantik untuk memikat hati sorang gadis,cubalah rajin-rajinkan tangan menyelak buku-buku cinta. 
20. Bila setiap kali gambar kelas keluar,benda pertama yang dicari oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya, kemudian barulah dirinya sendiri. 
21. Bekas teman lelaki akan sentiasa ada di fikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat teristimewa iaitu di hatinya!! 
 22. Satu ucapan 'Hi/Assalamualaikum' sahaja sudah cukup menceriakan harinya. 
23. Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui. 
24. Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata nak tackle kawan mereka yang paling cantik. 
25. Cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujur dan kebahagiaan tanpa sebarang kompromi. 
26. Semua wanita mahukan sorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati.. 
 27. Senjata wanita adalah airmata!! 
 28. Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya mengadakan surprise buatnya  (hadiah,bunga atau sekadar kad ucapan romantis). Mereka akan rasa terharu dan merasakan bahawa dirinya dicintai setulus hati. Dengan  ini dia tak akan ragu-ragu terhadapmu. 
29. Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang ambil berat tentang mereka dan baik terhadapnya. So,kalau nak memikat wanita pandai-pandailah... 
30. Sebenarnya mudah mengambil hati wanita kerana apa yang dia mahu hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa. 
Note: tidak semestinya 30 perkara diatas semuanya wujud dalam diri setiap wanita..tapi zaman sekarang ni lelaki pun ramai yang 'apply' perkara-perkara diatas tu .  :-)  

11th..25 Jan 2011

Cara terbaik untuk melupakan seseorang.

1.Jauhkan diri daripada jumpa dia
2.Jangan contact dia.
3.Delete nick dia from YM korang.
4.Hindarkan diri dari "lepak" dengan dia.
5.Tak yah laa dok cerita pasal dia 24 jam.Hal ini mungkin akan menggembirakan anda di saat anda bercerita tuu tapi kesan jangka panjang ialah, dengan mengingati dia , hati anda yg terluka itu akan bertambah dalam lukanya..
6.Kalau boleh delete Friendster dia skali agar profile dia tak muncul kat FB korang everytime dia update FB.
7.Fikirkan semua sifat-sifat buruk dia yang korang rasa tak worth pun untuk diminati
8.Stop thinking that he/she is sweet. Tak de sweet nye derrr orang yang tak nampak keistimewaan kita kan.....
9.Ingat...hanya sayang orang yang sayang kita sahaja.
10.Berusaha untuk buang terus dia dari ingatan.
11.Tak yah laa nak "berkawan" dengan dia dengan harapan dia akan merubah fikiran.Kalau boleh lupakan dia terus dan anggap je dia dah mati.
12.Tumpukan perhatian kepada life anda.
13.Anggap sahaja bukan anda yg bermasalah tapi dia.
14.Tok sah laa letak org yg tinggalkan kita or treat kita cam sampah sebagai ratu/putera hati kita.Pertama,orang yg lukakan kita tak layak punmendapat tmpt yg istimewa dalam hati kita.Kedua,kalau anda tak buang org tu dari hati korang,korang akan terlepas cinta lain yang mungkin lebih hebat daripada ex korang yang sah2 tak sayangkan korang tu.
15.Akhir sekali tabahkan hati dan sentiasa ingat mana2 lelaki/perempuan pun bertuah memilih anda sebagai teman hidup kerana anda adalah seorang yang tabah menempuh dugaan hidup dan tidak gentar dan tidak bosan hidup secara solo.Malah anda sentiasa happy solo atau berpasangan.......Anda seorang yang kreatif.Anda mampu mencipta kegembiraan seorang.Tambahan pula, sikap anda yang matang dan optimistic itu mampu menarik perhatian pasangan yg lebih menghormati dan menyayagi anda.Siapa yang tidak kagum dengan orang yang pernah jatuh berkali-kali,tetapi mampu bangun semula dari setiap kegagalannya dan hidup seperti biasa secara normal.....

Sunday, January 23, 2011

10th..24 Jan 2011

Bintang Malam nyanyikan lagu
Rindu hatiku yang terpendam
Bintang malam lukis wajahku
Katakan aku pergi

Genggamlah cinta yang ku berikan
Simpanlah selalu dalam hati
Ku akan selalu dalam mimpimu
Menemani tidurmu

Sudahlah sudah
Ku harus pergi
Jangan kau tangisi aku lagi
Biarku bawa seluruh cintamu
Ku dakap dalam tidur panjangku

Peluk tubuhku
Kucup bibirku
Relakan saja aku pergi


mmg pyh utk melepaskan insan yg kita syg..terutamanya kekasih yg amat kita kasihi..ttp klu dah xde jodoh..lets bygone be bygone..n life must go on..hati yg luka mmg pyh utk diubati..hny knangan yg indah yg tggal dilubuk sanubari hati kita..jadikan yg buruk sbg sempadan n yg baik sbg kenangan yg terindah..

Saturday, January 22, 2011

9th..23 Jan 2011

Itukah dia kekasih yang pernah berjanji
Memberi cinta untukmu sepenuh hati
Ia akan menyesal suatu hari nanti
Apabila ia mengetahui
Kekasihmu ini ingin kembali

Tahukah engkau ia tak sepadan denganmu
Walau beribu bisik pujuknya merayu
Kekasihmu ini terlalu ingin kembali
Sejak ia mengetahui
Kekasihmu itu selalu membuat kau bersedih
 
Oh kekasihmu ini akan merasa gembira
Andai dapat bersama untuk selama-lama
Hanya untuk menyayangimu
Hanya untuk bercinta lagi

Andai engkau berduka
Aku yang pertama di sisi
Andai engkau bahagia
Akukan terus berdoa
Semoga suatu masa
Pintu hatimukan terbuka
Dan kita akan kembali
Bercinta lagi

Aku akan kembali
Walau jalan berliku
Kernaku kekasihmu
Hingga ke akhir hayat 
 
apabila insan yg kita syg itu ingin kmbali smula kpd kita stlh berpisah..mmg susah utk mnerimanya semula..disebabkan pintu hatinya yg tlh trtutup dan telah dilukakan..hati yg luka mmg pyh utk sembuh..ini brgntung kpd insan yg cba ingin mngubati luka itu..samada insan yg sama atau berbeza..ttp hrpn bg seorg lelaki..stiap insan melakukan kesilapan..cbalah utk mnrima insan lain sbg pngubat hati yg duka..ataupun sbg pghibur diri dan juga sbg tmpt utk meluahkan rasa...

Friday, January 21, 2011

8th..22 Jan 2011

Berjuta batu jauhnya
Akanku tinggalkan cinta dan rindu
Padamu kasih
Aku berjanji
Akan tetap setia selalu

Berjuta batu jauhnya
Akan kutinggalkan dirimu
Lautan akan kulintasi
Demi suatu pengorbanan

Bunga-bunga berguguran di sinar bulan
Akan kubawa untukmu segalanya
Taburkanlah bunga di pusaraku
Andai tiada kupulang

Cintamu tetapku kenangi
Walaupun hingga akhir nanti 
 
penangan kisah suka duka dlm khidupan insan yg sdg bercinta mmg amat kompleks utk dihuraikan..hny mereka yg melalui semua itu shj yg mmpu merasai nikmat dan perbezaan ap yg dilalui..segalanya akn mnjdi bgitu indah bg pndgn mata mereka..shggakan perkara yg pelik @ janggal jga dikatakan indah..yg pnting mrk bhgia..kbhgiaan yg dikecapi akn berpanjangan sekiranya cinta itu disulami kasih syg yg ikhlas disamping sifat saling mmpercayai antara 1 sama lain..

Thursday, January 20, 2011

7th..21 Jan 2011

Dan selembut bak sehalus sutra
Desiran angin terasa
Dan rembulan menatap riang
Ke wajah malam asyiknya

Di antara sutra dan bulan
Terlihat wajahmu kasih
Sedang merenungku
Dalam dilema rindu

Di antara lembut dan halus
Engkau bisikkan sesuati
Di antara engkau dan aku
Masih kau pendam rahsia

Mengapa antara kita
Engkau masih berahsia masih
Sedangkan aku
Engkau biarkan lesu

Ketuk bukalah pintu
Atau jendela waktu
Buka pintu kasihmu
Agar kasih bertemu
Restulah hulurkan tanganmu

Kasih aku merayu
Kasih usah membisu
Kasih aku menunggu
Tanpa ku rasa jemu
skiranya seorg insan itu pernah mrasakan ksh syg samada dr lelaki atau perempuan..kmdian terpisah..mmg hatimmrk akn pyh utk mnrima smula kasih dr insan yg berbeza.. kdg2 mkn mase yg  lama..shgga hatinya trtutup..sbb bliau tkut akn mnrima nasib yg sama..kita kna tahu bhw stiap org ad prangai yg berbeza..n cara layanan yg berbeza..n skiranya org lain itu mmpu utk mmbhgiakan kita..ap slhnye jika dibagi pluang utk mncuba..x salah utk mncuba..

Wednesday, January 19, 2011

6th..20 Jan 2011

jangan pernah kau katakan 
bahwa cintaku terlarang
kerna tak ada yang tahu
erti cinta sesungguhnya
*courtesy of LirikLaguIndonesia.net
cinta datang dari tuhan 
yang tak mungkin ku hindarkan
karna aku manusia
yang pastinya butuh cinta
 
kepadamu aku terus terang
bahwa aku memang masih sayang
demi kamu aku relakan perpisahan

hanya aku yang aku sayang
bersamamu jiwaku melayang
demi kamu aku relakan perpisahan

cinta datang dari tuhan
yang tak mungkin ku hindarkan 
karna aku manusia
yang pastinya butuh cinta

kdgkala sifat terus terang adlh ubat yg pling mujarab dr sifat berdiam diri..sbb berdiam hny lah sifat irg yg penakut n pengecut..smp bila nk simpan sgala perasaan..smp hati tu xkan sembuh..trus terang ni wlupun pahit..ttp akhirnya akn mnjdi suatu bnd yg manis..sebabnye..kita dpt mluahkan ap yg kita rasa..org yg akn mndgrnya jgak perlu mnerima dgn hati yg terbuka..supaya kedua2 akn bhgia..

Tuesday, January 18, 2011

5th..19th Jan 2011

Tak sengaja genggamanku terbuka
Lantas ku gapai bintang yang berjuta
Bintang yang kuimpikan menerangi
Takkan kubiarkan berlalu pergi

Andai benar kau menjadi milikku
Mencintaimu menjadi sumpahku
Namun jika hadirmu satu mimpi
Aku rela tidur sepanjang hari

Kutunggu mentari di hujung siang
Tak kusangka awan hitam menjelang
Sumpahku jadi tak pasti
Nyatalah mimpi, mimpi yang mati

Genggaman tanganku terbuka sepi
Mendambar dirimu satu ilusi
Bintang yang kugapai tak berpanjangan
Hadirmu di dunia hanya pinjaman

Kutunggu mentari di hujung siang
Tak kusangka awan hitam menjelang
Sumpahku jadi tak pasti
Nyatalah mimpi, mimpi yang mati

Kutunggu mentari di hujung siang
Tak kusangka awan hitam menjelang
Sumpahku jadi tak pasti
Nyatalah mimpi, mimpi yang mati

mimpi mrupaka suatu prkara yg indah..sbb dlm mimpi kita blh wat apa saja yg kita nak..tnp ad hlgn..xd sape nk hlg..xd sape nk kacau..mendambakan sesuatu yg x pasti jga satu mimpi yg x pasti..yg x mgkin kita dpt capai atau kita gapai..hdup dlm mimpi mmg suatu prkara yg indah..tnp mghiraukan sape2..hny kita dan dunia ciptaan kita..sama jga bercinta..ianya mimpi yg ckup indah..ckup bermakna jika pndai mnghargainya..

Monday, January 17, 2011

4th..18 Jan 2011

Jangan pernah kau katakan
Bahawa cintaku terlarang
Kerana tak ada yang tahu
Erti cinta sesungguhnya

Cinta datang dari Tuhan
Yang tak mungkin ku hindarkan
Kerana aku manusia
Yang pastinya mahukan cinta

Kepadamu aku terus terang
Bahawa aku memang masih sayang
Demi kamu aku relakan perpisahan
Hanya kamu yang aku sayang

Bersamamu jiwaku melayang
Demi kamu aku relakan perpisahan
Cinta datang dari Tuhan
Yang tak mungkin ku hindarkan
 
Kerana aku manusia
Yang pastinya mahukan cinta
Cinta datang dari Tuhan
Yang tak mungkin ku hindarkan
Kerana aku manusia
Yang pastinya mahukan cinta

 cinta kpd Tuhan adlh cinta yg plg agung..cinta yg dkurniakan Tuhan juga mmpunyai batas dan hadnya..cinta sesama insan adlh nikmat yg dkurniakan Tuhan lpd mnusia spaya mnusia tahu mghargai nilai ksh syg yg mmg akn hdir dlm diri stiap insan..jd jgn lah mnjdikan cinta yg suci ini sbg alsn utk mnjalinkan hbgn yg x elok atau kata lain djadikan alsn utk mlakukan perkara yg terlarang..mnusia mdh lupa..dsbabkn cinta kpd insan..lupa utk rujuk semula dgn yg mngurniakan rasa cinta itu..so..renung2kanlah

Sunday, January 16, 2011

3rd..17 Jan 2011

haruskah aku berlari mengejar kamu
bilaku cinta padamu
seribu cara tuk buktikan kepadamu
agar kau yakin padaku
aku kan berjanji
setiaku hanyalah dirimu
takkan terganti di hatiku
aku padamu

cintaku dan cintamu harus jadi satu
kerana ku sayang padamu
oh tak pernah terlintas
untuk jauh dari kamu
cintaku jujur padamu

kan ku buat dirimu yang paling indah
memanjakanmu merindukanmu

ku kan berjanji
setiaku hanyalah dirimu
takkan terganti di hatiku
aku untukmu

stiap lelaki akn mncuba yg terbaik utk mmbhgiakan kekasih hatinya..dgn plbgai cara..mulut mmg manis bila berbicara..ttp perbuatan dr nya..hny sbhgian shj yg mmpu dipercayai..ttp bkn semua lelaki berperangai cmtu..n ad juga lelaki yg mmpu mngotakan jnji..n kekasih nye akn merasa bhgia ngan prbuatan tu..how romantic..cinta mmg suatu bnda yg kompleks..mmg pyh utk mmhami perasaan yg dikurniakn ni..n sbb cinta jga lah yg mmpu mngubah mnusia..baek dr segi prngai,prbuatan n sgla mcm hal lg..

Saturday, January 15, 2011

2nd..16th Jan 2011

Mata ini indah melihatmu
Rasa ini rasakan cintamu
Jiwa ini getarkan jiwamu
Jantung ini detakkan jantungmu
  
Dan biarkan aku padamu
Menyimpan sejuta harapan
Aku padamu
Rasa ini tulus padamu
Takkan berhenti
Sampai nanti ku mati

Biarkan aku jatuh cinta
Pesona ku pada pandangan
Saat kita jumpa
Biarkan aku akan mencuba
Tak perduli kau berkata
Untuk mahu atau tidak

stiap mnusia dlahirkn dgn plbgai prasaan..dan apbila mnusia tu mningkt dewasa..nalurinye sndri akn mngtkn bhw dirinya akn mula brjinak2 dgn prsaan ingin berpasangan...dan cara stiap mnusia mnzahirkn stiap prasaan cinta n syg itu dgn pelbgai bntuk..shgga mndtgkn prkara2 negatif..dgn alsan cinta..cinta yg pasti adlh trhdp Yang Maha Esa..itu yg pasti..ttp sprti insan sprti ak hny mmpu utk mnzhrkn melalui pnulisan..x sggup lg utk kecewa n dikecewakan..n pnglmn itu sndri mngjar ak utk bersabar..n mmpu utk mnolong sesapa yg perlukn pertolongan..bg diri ak..masa bljr adlh masa yg pling tak sesuai utk bercinta..melainkn prsaan itu dpt dikawal n jga mmbantu..datz all

Friday, January 14, 2011

1st...15th Jan 2010

teringat selalu wajah kekasihku
saat ku menuai lalu
cuba engkau dengarkan
kutuaikan nada lirik lagu sederhana
kuceritakan kisah tentang kita
peluklah tubuhku bila engkau rapuh
saat kau mulai terjatuh
aku datang menyelamatkanmu
ini syurga kita
tiada yang menguasainya
tempat kita bersandar dan bertahta
tenang sayang
kupasti akan datang
yakinlah aku menjemputmu
jangan menangis
hapus airmatamu
yakinlah aku tetap milikmu
tenang sayang
kutepati janjiku
kerana kau wanita terhebat
peluk tubuhku
matilah dipelukanku
biar seluruh jagad raya tahu

..lirik lgu ni bgitu mndlm..ianya mmpu mnjanjikan kbhgeaan kpd insan yg dicintai..ttp wlupun lelaki tu hny mmpu berkata2..x slh klu lelaki tu mncuba..hati sorg lelaki wlupun ego..akn klh jgak pd aermata sorg wanita..itu klmhn trbsar lelaki..n 4 those men out there..plz be kind to women..bcoz they are complicated n need to be describe as well 4 we 2 know deeply...