Tuesday, May 3, 2011

DEKAT TAPI JAUH

"kite bukan kekasih tapi kite bertindak cam kekasih.
kita kawan tapi ade yang cemburu.
kita terasa sedangkan kita hanya kawan.
jangan buat tindakan seperti kita sedang berlawan.
sebab kite teman dan kawan"

tatkala insan lain brgmbira brsama teman mereka..brsama psngan mereka..brsama kawan mereka..aku juz duduk berdiam diri..memikirkan kesilapan yang aku dah buat..sehingga aku disisih..dibuang..dianggap sprti xde guna lg dlm hdup dy..aku tak mgharapkan ape2..aku tak meminta ape2..aku cuma mahukan diri kamu yg lama..yg mmpu bergelak tawa..mmpu bergurau snda dgan aku..aku paham situasi kamu yg inginkn masa utk bersendirian..aku tahu kenangan lalu mmbuat kamu berfikir bnyk kali utk mnerima smula insan yg mghdirkan cinta..aku phm situasi itu..aku phm prsaan itu..tapi knp aku yg mnjadi mngsa..aku trm jika itu ketentuan utk aku hadapinya..aku redha..mungkin ini ujian dariNya..balasan yg ptut aku trma stlh aku prnah lakukan bnd yg sama pd seorg insan yg prnh bertakhta dihati aku..aku bukan mahukan cinta..aku bukan mahukan sayang dari kamu..cukuplah skdr perhatian yg prnah kamu bg pd aku dulu..btol ckp kamu..dyorg couple..kite single..btol ckp kamu..kamu jga ad mngatakn yg ak still brharap agr kamu couple blk dgn aku..tp buat ape ak mghrpkn prkara yg xmgkin aku dapat..aku memahami diri kamu..aku berharap kamu memahami sdikit mngenai diri aku..ckp lah skdr brtny khabar..tu pun da ckp utk buat aku trsnyum..kdg2 bila difikirkan balik ap yg jd antra kita..dah hmpir stgh tahun kita berkawan..susah senang kita berdua..tp yg mnyedihkan aku..xkan pengakhiran persahabatan kita mcm ni..aku x sanggup nak trma klu ini pnamatnya..klu kamu btol2 mmbnci aku..menyampah dgn sikap aku..luahkan..aku mmpu mndgr..aku mmpu mnrima..jika kamu ingin kmbali berkawan dgn aku..aku mnrima dgn hati trbuka..mnusia mmg x prnh lari dr mlakukan dosa..dr mlakukan silap..ak mintak maap bnyk2 sekiranya spnjg aku mngenali diri kamu..kamu bnyk trasa hati dgn aku..kamu bnk mkn hati dgn sikap aku..sehinggakn aku tak dibenarkan mggunakan prkataan "saya..awak"..aku trma..mgkin dgn mggunakan "aku..kau"..kamu blh mlupakan aku sdikit demi sdikit..aku phm kamu xnak mggunakan prkataan saya awak tu sbb kamu xmahu aku trasa yg aku trlalu msra dgn kamu..aku tahu..aku paham..aku pon manusia..mmpunyai hati dan prsaan..maapkan aku..jika btol2 kamu ingin aku prgi jauh dari kamu..tlglah bg aku pluang utk salam dgn kamu sblm kamu prgi jauh dr aku..tu je prmntaan aku..trm kasih sbb prnh dtg dlm hidup aku..kamu x prnah brsalah..aku yg silap sbb trburu2 utk mndlmi rasa cinta yg bg aku xmungkin dpt aku kecapi smp bila2..trm ksh skali lg..aku sntiasa maapkan kamu..thnx FDS..

No comments:

Post a Comment