Thursday, May 5, 2011

KASIH SEORANG MAK

bila melihat tanggal 8hb MAY..hati aku mulai sayu..ketika semua insan mengucapkan selamat hari ibu..happy mothers day..aku hanya mampu untuk mengirimkan beliau dengan alfatihah dan juga bacaan surah yaasin..Ya Allah Ya Tuhanku..Kau cucurilah rahmat keatas beliau..semoga rohnya berada dikalangan hamba2Mu yg solehah..aammiinn...

mak..anak mak ni amat merindui mak..anak mak ni xmmpu utk mnjadi setabah mak..anak mak ni mmg degil..tapi sabi nak mak taw yg org sentiasa merindui mak..org xpenah lupe utk sedekahkan alfatihah utk mak..mak..tarikh keramat pemergian mak org x pernah lupa..sbb tarikh tu jgak pd thn ni..org anggap sbg tarikh yg akan mmbahagiakan org..tp mak..Tuhan nak uji org mak..ujian demi ujian dtg..dugaan demi dugaan dtg mak..org mmpu utk brthn disebabkan ad kak awin..kak ewah..kak ani..yg sentiasa mnyokong org..thnx uolls..mak..x slhkn utk org bercinta..mnaruh perasaan pd org yg org rsekan sesuai utk org kn mak..tapi..dugaan org silap mak..sangkaan org salah..kbhgiaan yg org rase akan kekal rupa2nye xlame mak..x smpai sebulan pon..lpas tu org da mule baik balik ngan dia..tapi dia salah sangka mak..salah anggap pd org..skrg ni dia dah buang org jauh2 mak..kalau boleh smpaikan tgk muka pon dia xnak..besar sgtke salah org pd die mak..org selalu mintak maap pd dia mcm org salu buat salah pd mak..org mintak ampun..tapi dia xpernah bukak mulut mak..kalau btul dia x mmpu utk trm cinta org..ckplah skdar mnjadi teman..x salah kan mak..tp org ingt org dah buat salah yg sgt besar smp dia rasa jijik utk berkawan dgn org mak..klau itu btul hukuman utk org mak..org trima..org redha..mgkin Tuhan nak uji org mak..org akan cuba utk bertahan..cuba utk mnjadi insan sekuat mak..setabah mak..walaupun masa ni org rasa xde org yg support org scr dekat..tpi mesti ad org yg mmpu sokong org..Allah masih ad utk org mak..org xpernh lupe utk berdoa pd Dia utk btulkan kesilapan org mak..Ya Allah Ya Rahim..hny Engkau yg mmpu utk mndgr segala isi hati kecilku..Ya Allah..Kau tempatkanlah roh ibuku dikalangan hambaMu yg mukminin..sesungguhnya aku hanya lah hambaMu yg lemah..yg hanya mampu utk mengadu padaMU..hanya Engkau tempat utk aku meluahkan rasa..sbg tempat mengadu..Ya Allah..jika dia benar untukku..Kau rapatkanlah sidia dengan diriku..dan jika dia bukan untukku..Kau rapatkanlah sidia dengan insan yg mampu mengasihinya sprtimana aku cuba utk mngasihinya..dan janganlah Engkau membiarkan airmatanya kembali menitis disebabkan ego seorg lelaki..aku redha Ya Allah jika Engkau ingin mengujiku dgn kehadiran dirinya dlam hidupku Ya Rabbi..sesungguhnya aku hanya insan yg lemah..aaamiinnnn

No comments:

Post a Comment