Powered By Blogger

Sunday, May 29, 2011

SUATU KEMAAFAN YG SUKAR DILAFAZKAN


mengungkapkan kata2 maaf mmg bgitu mudah bg seseorg insan..apatah lg jika dy tlh melakukan kesilapan..walaupun ada sesetengah insan yg sukar utk meminta maaf diatas sikap egonya sendiri..kadang2 memaafkan lg susah disebabkan perkara yg berlaku telah menghiris hatinya dan jika kemaafan yg diberikan takut disalaherti semula..everyone have their 2nd chance..n for the 2nd chance..he/she could try their best to do anything and would not let the same thing happen...itu juga lah yg berlaku keatas diri aku..aku sudah sedaya upaya utk meminta maaf..ak sentiasa berdoa agar dia dilembutkan hati utk memaafkan diri aku..n menerima semula aku sbg kawan nye semula..sprtimana aku mula2 kenal dgn dia dulu..ak x mengharapkan apa2 pun balasan..cukup lah sekadar mengirimkan sms utk brtanya khabar berita..aku tau kau betul2 membenci diri aku..aku menerima segala tohmahan..ak terlalu merindui saat bersama kamu ketika kita masih lg berkawan..aku sentiasa ingat semua nya..disaat kau sedih..aku cuba menggembirakan hati kamu sbg seorg kawan..aku cuba untuk mendengar semua masalah yg kamu hadapi...cuba utk tlg menyelesaikan..aku menjadi bahu untuk kamu tumpang ketika kamu bersedih..cukuplah sekadar melihat muka aku dan tersenyum..aku dapat menatap wajah kamu sekejap je pon dah cukup bg aku..aku rasa mcm hati aku berbunga kembali..tapi itu x mungkin akan berlaku..sebab bila aku merenung lama wajah kamu...aku terasa begitu sakit..dan aku terlalu takut untuk memulakan bicara..aku takut setiap patah perkataan yg keluar dari mulut aku menjadi pisau yg menikam semula hati kamu..dan aku mengambil tindakan utk melihat diri kamu dari jauh dan aku hanya berdiam diri..aku merindui saat utk ketika kita masih lagi berkawan..soal hati dan perasaan tu aku dah buang jauh2..aku x nk pisang berbuah dua kali..dan aku merasa begitu serik utk mencuba..maafkan aku

No comments:

Post a Comment