Powered By Blogger

Tuesday, May 3, 2011

PENANGAN CINTA

aku sekadar berbahasa..melalui ape yg aku rasa..mungkin btol ckp sorg kwn aku..mncari cinta umpama mncari benih didalam semak yg berduri..walaupun brdarah..nmun prlu tetap dicari..utk mencambahkan bnih itu untuk dijadikan pohon yg mmpu mngeluarkan bunga yg berseri..akibat cinta diri akan mjadi merana..jika disalahtafsir..dan bg aku tidak salah untuk bercinta asalkn pndai mmbawa diri..cinta juga mmpu mnjadi ubat pnawar duka bg seseorg yg mmpu mnafsirkan erti cinta itu mnurut jln yg btul..naluri seorg mnusia mmg inginkn berpasang2an..perasaan cmburu pasti timbul jika mlihat kemesraan dikalangan kawan2 mereka..dan sedangkan diri dia terkapai2 tnp ada hala tuju..sedangkan ianya ada didepan mata..mgkin sikap sidia yg mnguji ksabaran aku..utk mnilai btpa ikhlas n jujur utk aku mnyayangi sidia..aku tahu segala yg prnah brlaku didalam hdup dia..shggakan dia takut lg utk bercinta..sehinggakn mnyebut perihal cinta dan sayang merupakan satu fobia dan trauma bg diri dia..n bg aku..aku sggup utk mnjadi teman istimewa sidia sekiranya dia ingin mnerima aku..n skiranya tidak..aku mnerimanya..aku hny mmpu brtepuk sblh tgn..tp aku brharap sidia tahu isi hati aku..hati aku masih menerima dirinya dgn hati yg trbuka..biarlah ape org nak kata apa skalipon..aku ikhlas utk mnyayanginya..aku x mahu airmata sidia kmbali gugur diatas sikap ego seorg insan bernama lelaki..aku sanggup utk mmikul ape yg trbuku dihatinya..n sekiranya aku dipaksa utk mngubah diri aku utk mnjadi sprtimana yg sidia mahukan..aku sanggup..ttp ianya mmerlukan masa dan ruang..aku sanggup mncuba..hati ini bukan mudah utk kita teroka dan tafsir melalui mata kasar..hati itu sndri prlu ditafsir melalui kata hati..mata hati..yg mmpu utk mnjadikan hati dua insan saling memahami..steruk manapun sikap seseorg insan itu..jika hati nya mengatakn ianya benar..akn mnjadi bnar lah ia..aku tahu selama aku mngenali dirinya..aku bersikap kasar dgnnya..mngharapkan perkara yg x mungkin bg dirinya dan juga aku..aku selalu bersikap tidak serius trhadap diri dia..aku mcm mnganggap prkara ini utk bermain2 je..tapi aku mahu kau tahu aku cuba mnjadi yg terbaik dimata kamu..aku ingin mncuba menjdi insan yg mmpu utk disayangi..dan juga menyayangi..maafkan aku sekiranya perlakuan aku terhadap diri kamu terlalu kasar..x sggup utk kamu trima..maafkan aku..aku hanya mahukan layanan sepertimana kamu bersama kawan2 aku yg lain..aku tidak mahu memaksa..cukuplah sekadar kamu senyum trhadap diri aku..itupun sudah memadai..aku akn meras gembira sekiranya melihat senyuman yang mekar dari bibir kamu itu..walaupun hati aku merintih..ttp aku bhgia melihat kamu gmbira..maafkan aku sekiranya khadiran aku dlm hdup kamu mengubah segala2nya mngenai diri kamu..aku mahu kau tahu yg pintu hati aku sntiasa trbuka untuk diri kamu..dan sekiranya kamu ttp dgn pndrian kamu..aku bukan sape2 utk mnghalang..utk memaksa..maafkan aku sekiranya sepanjang perkenalan kita aku sering mmbuat hati kamu trluka dan kecewa..maafkan aku..dan jiak akmu ingin mmbnci aku utk seumur hdup kamu..aku terima..mgkin ini balasan dan takdir utk aku..cercaan dan hinaan dari kamu akan aku anggap sbg hukuman diatas sikap aku yg sering menyakiti hati kamu scra sedar ataupun tidak..maafkan aku FDS

No comments:

Post a Comment