Powered By Blogger

Wednesday, May 4, 2011

DERITA

mengisahkan mngenai derita yg dialami..cukuplah bg aku mnendrita dr dalam..luaran yg ceria x mmpu utk mnyembunyikan derita hati yg aku alami..aku sudah serik utk brbicara mngenai cinta dan juga soal saynag..ape yg aku prnh alami mngajar aku utk mnjadi dewasa dlm soal ini..aku seakan tidak mmpu utk mneruskan hdup jika mulai berbicara soal hati dan perasaan..kisah lama yg hadir dlm hdup aku sudah cukup utk mmbntuk aku utk cuba mengelakkan diri dr bermain soal hati dan persaan..ttp naluri dan juga lumrah seorg mnusia utk berdua tlh mmbuka smula mata hati dn minda aku utk mncuba...dan aku sedang mncuba..masih mncuba..walaupun aku hny tahu aku sekadar bertepuk sblh tgn..aku tidak mahu melihat airmata sidia kembali bergenang diatas sikap aku..diatas ego aku yg hny mmikirkan kpntingan aku..aku rela mnderita..kecewa dr melihat sidia smkin trus terseksa dgn sikap yg ingin aku cuba bawakna..aku smakin takut utk berbicara mngenai soal ini dgn sidia...sidia sudah mnunjukkan rasa bosan diatas keinginan aku..layanan yg diberikan oleh sidia kini membuka mata aku bahawa mencintai tidak semestinya memiliki..aku mendoakan agar sidia menemukan cinta yg dihajati..aku..tak mungkin lagi baginya mnjadi insan yg mampu utk mendatangkan sayang yg mmpu utk menceriakan semula hatinya..cukuplah aku menyeksa dirinya..aku seakan tidak sanggup utk melihat kekecewaan dari matanya..walaupun dirinya kelihatan ceria dan gembira..namun aku tahu dan aku dpt rasakan dr lubuk hatinya yg sidia mngalami trauma yg teruk diatas sikap seorg insan yg bergelar lelaki..aku tidak mahu mnjadi insan sprti itu..yg hanya menginginkan dampingan seorg wanita semata2 utk mnghncurkan hatinya dr dalam..aku tidak mahu..ttp jika sidia sekadar mmberi senyuman kpd diriku..aku mnerimanya dgn hati yg ikhlas..pengorbanan aku selama ini terhadap sidia akan aku anggap terbalas jika sidia sudah mampu mngukir senyumannya semula tnp mninggalkan parut luka didalam hatinya..aku hanya mahukan layann sbg seorg teman yg mmpu brada disisi dia dikala susah dan senang..ttp jika dia tidak mahu lagi aku berada didalam hatinya..didepan matanya..shggakan bayang2 aku dikatakan sbg penghalang..aku terima...asalkan sidia mmpu utk mengecap semula nikmat bahagia bersama teman2 dan juga rakan2..biarlah aku hny mmpu melihat kegembiraan dan kebahagiaan sidia dr jauh..itupun sudah memadai..sidia mmpu utk bergelak tawa dgn rakan2 ku sudah memadai bg diri aku..aku umpama mewakilkan diri aku melalui teman2ku utk mnghadirkan semula hilai tawa dr bibirnya..maafkan aku sekiranya aku tlh bnyk menghadirkan semula derita didalam hidup kamu..biarlah aku mngundur diri demi melihat kegembiraan yg hadir didalam diri kamu..semoga Allah membalas semula jasa dan budi baik kamu spnjg perknalan kita selama ini..aku hny mmpu utk berserah kepadaNya..ak sentiasa berdoa agar diri kamu akan sentiasa gembira dan tiada lagi derita yg hadir..biarlah aku mnerima semua hukuman ini diatas sikap aku sndiri..maaafkan aku FDS..aku mendoakan agar kamu sentiasa bahagia dan ceria selalu disamping teman2 kamu yg mana aku tidak mapu menggembirakan kamu sepertimana teman2 mu itu..maafkan aku FDS

No comments:

Post a Comment